محصولات توسعه محور

دانلود بروشور محصولات توسعه محور

بروشور PDF محصولات توسعه محور تولید شده در هلدینگ سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران

آلکیل بنزن خطی سولفونیک اسید (ICI-LABSA)

آلکیل بنزن خطی سولفونیک اسید (LABSA) از سولفوناسیون محصول آلکیل بنزن خطی (LAB) شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران تولید میگردد. این محصول به طور عمده به عنوان ماده اولیه صنایع شوینده مایع و پودری به کار میرود. شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران دارای یک واحد سولفوناسیون پیوسته با گاز 50 در مقیاس پایلوت با ظرفیت 120 کیلوگرم در روز بوده و امکان تولید آزمایشی سولفوناتهای مختلف را دارا می باشد. همچنین این محصول (LABSA در حال حاضر از طریق بهره گیری از خدمات تولید بدون کارخانه توسط شرکت بازرگانی و خدمات بندری ایران از زیر مجموعه های شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی (ایران) مطابق با استانداردهای بین المللی تولید می‌گردد.

آلکیل بنزن سنگین سولفونیک اسید (ICI-HABSA)

آلکیل بنزن سنگین سولفونیک اسید (HABSA) که از سولفوناسیون محصول آلکیل بنزن سنگین (HAB) یا آلکیلات سنگین شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران تولید میگردد به طور عمده در فرمولاسیون روانکارها و افزودنیهای ویژه -Specialty Additives به کار میرود.
آلکیل بنزن سنگین سولفونیک اسید پس از خنثی سازی با نمکهای فلزی از جمله سدیم باریم و منیزیم دارای کاربردهای گسترده در صنایع مختلف میباشد. در حال حاضر این محصول در مقیاس آزمایشگاهی تهیه گردیده و تولید آن مطابق با استانداردهای بین المللی در مقیاس صنعتی در دست اقدام میباشد.

سدیم پترولیوم سولفونات (ICI-SPS)

سدیم پترولیوم سولفونات (SPS) از سولفوناسیون محصول آلکیل بنزن سنگین (HAB) شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران و سپس خنثی سازی آلکیل بنزن سنگین سولفونیک اسید (HABSA) تولیدی با ترکیبات بر پایه سدیم حاصل می‌گردد. این محصول به طور عمده به عنوان عامل ضد خوردگی و امولسیفایر در روانکارها مورد استفاده قرار می‌گیرد تولید سدیم پترولیوم سولفونات با همراهی شرکت‌های خدمات دهنده و دانش محور مطابق با استانداردهای بین المللی در مقیاس نیمه صنعتی و صنعتی در دست اقدام می‌باشد.

کلسیم آلکیل بنزن خطی سولفونات (ICI-CA-LABSA)

آلکیل بنزن خطی سولفونیک اسید (LABSA) از سولفوناسیون محصول آلکیل بنزن خطی (LAB) شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران تولید می.گردد خنثی سازی LABSA با استفاده از نمک های کلسیم منجر به تولید کلسیم آلکیل بنزن خطی سولفونات Ca-LABS) گردیده و کاربردهای جدیدی را برای این محصول ایجاد مینماید از جمله کاربردهای مهم کلسیم آلکیل بنزن خطی سولفونات میتوان به استفاده از آن در ترکیبات فعال سطحی یا امولسیفایرهای شیمیایی مورد استفاده در صنعت کشاورزی اشاره نمود. این محصول در مقیاس آزمایشگاهی توسط کارشناسان واحد پژوهش و نوآوری تولید شده و تولید آن مطابق با استانداردهای بین المللی در مقیاس نیمه صنعتی در دست اقدام میباشد.

نرمال پارافین اصلاح شده (ICI-MNP)

محصول نرمال پارافین شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران از برش میانی نفت سفید پس از طی فرآیندهای گوگردزدایی و حذف ترکیبات آروماتیک و شاخه دار تولید میگردد. نرمال پارافین تولیدی مجتمع در محدوده کربنی 3 C10C1 قرار داشته و از ویژگیهایی نظیر خلوص بالا و همچنین مقادیر گوگرد و آروماتیک بسیار پایین برخوردار میباشد کارشناسان واحد پژوهش و نوآوری شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران با ایجاد اصلاحاتی در گستره کربنی نرمال پارافین به خوراک مناسبی برای تولید کلروپارافین و همچنین گروهی از روانکارهای مورد استفاده در صنایع فلزکاری مانند روغن نورد سرد آلومینیوم در مقیاس آزمایشگاهی دست یافته اند تولید این محصول مطابق با استانداردهای بین المللی در مقیاس نیمه صنعتی و صنعتی در دست اقدام بوده و امکان ایجاد تغییر در مشخصات محصول بر اساس نیاز مشتری در محدوده کربنی C10-C13 وجود دارد.

روغن پایه ترانسفورماتور (ICI-TRA-LUB)

شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران با استفاده از دانش فنی ایجاد شده در داخل مجتمع و در راستای تکمیل زنجیره ارزش محصولات خود اقدام به تولید آلکیلات سنگین ویژه نموده است. این ترکیب دارای ویژگی خنک کنندگی بوده و باعث کاهش دما در ترانسفورماتورهای برق می‌شود.
از دیگر ویژگی های این ،محصول پایداری در دمای بالا و برخورداری از خاصیت عایق کنندگی الکتریکی میباشد و از این رو در روغنهای پایه ترانسفورماتور به عنوان روغن خنک کننده و روغنهای عایق در برخی از خازنهای ولتاژ بالا، لامپهای فلورسنت و برخی از سوئیچهای ولتاژ (بالا کاربرد دارد.

وایت اسپریت با آروماتیک بالا (ICIWS-HA)

وایت اسپریت White Spirit یا اسپریت معدنی Mineral Spirit) به حلالهای هیدروکربنی شفاف مشتق شده از نفت سفید گفته میشود این حلالهای آلی مخلوطی از هیدروکربنهای آلیفاتیک و آروماتیک میباشند و به طور گسترده در صنایع مختلف به ویژه رنگ استفاده میشوند وایت اسپریتها معمولاً در قالب دسته های وایت اسپریت با آروماتیک بالا وایت اسپریت با آروماتیک پایین وایت اسپریت با نقطه فلش بالا و نقطه فلش پایین طبقه بندی می‌شوند.
در راستای مطالعات انجام شده در واحد پژوهش و نوآوری شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران در زمینه زنجیره ارزش محصولات و با توجه به امکانات و زیرساختهای موجود حلال وایت اسپریت با آروماتیک بالا به عنوان یکی از محصولات قابل تولید از برشهای موجود در مجتمع شناسایی گردیده است در حال حاضر امکانات و زیرساخت لازم برای تولید این محصول مطابق با استانداردهای بین المللی در مجتمع موجود می‌باشد.

وایت اسپریت با آروماتیک پایین (ICI-WS-LA)

محصول وایت اسپریت با آروماتیک پایین یا اسپریت بدون بو، نوع ویژهای از وایت اسپریت است که به منظور حذف ترکیبات ،آروماتیکی تحت فرآیندهای آروماتیک زدائی قرار گرفته است مهمترین کاربرد این حلال استفاده در صنعت رنگ و رزین صنایع فلزی و برشکاری میباشد این حلال دارای مزیت مهم حفظ سلامت مصرف کنندگان به ویژه برای کاربردهایی است که افراد در زندگی روزمره به طور مداوم با آن در تماس میباشند در راستای مطالعات انجام شده در واحد پژوهش و نوآوری شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران در زمینه توسعه زنجیره ارزش محصولات حلال وایت اسپریت با آروماتیک پایین به عنوان یک محصول مهم با ارزش افزوده بسیار بالا که از برشهای موجود در مجتمع قابل تولید ،است شناسایی گردیده است. نمونه آزمایشگاهی این محصول در واحد پژوهش و نوآوری تهیه شده و تولید آن در مقیاس نیمه صنعتی و صنعتی مطابق با استانداردهای بین المللی در دست اقدام است.

حلال 404 (404 ICI-SOL)

حلال 404 مخلوطی از ترکیبات هیدروکربنی در محدودهی 5 تا 8 اتم کربن میباشد که از تقطیر نفت سفید تولید میگردد این ترکیب در تولید مرکب چاپ به عنوان رقیق کننده در انواع لاک و همچنین به عنوان حلال در صنایع ،لاستیک ،رزین تایرسازی و چسب سازی استفاده می‌شود.
در راستای مطالعات انجام شده توسط واحد پژوهش و نوآوری شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران به منظور شناسایی محصولات قابل استحصال از برشهای موجود در مجتمع حلال 404 به عنوان محصولی مهم و دارای ارزش افزوده بالا شناسایی شده است. نمونه آزمایشگاهی این محصول با انجام اصلاحاتی در محدوده‌ی کربنی برش سبک مجتمع (Light End) تهیه گردیده و فرآیند تولید آن در مقیاس نیمه صنعتی در دست اجرا می‌باشد.

حلال 402 (402 ICI-SOL)

حلال 402 مخلوطی از ترکیبات هیدروکربنی در محدوده‌ی 7 تا 12 اتم کربن می‌باشد که از تقطیر نفت سفید تولید می‌شود از حلال 402 در تولید ،لاستیک انواع لاک و جلاهای پایه روغنی تولید چربی زدا پاک کنندههای روغن و گریس و همچنین در فرآیندهای استخراج مایع مایع استفاده می‌شود در راستای مطالعات انجام شده توسط واحد پژوهش و نوآوری شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی، ایران حلال 402 به عنوان محصولی قابل استحصال از برش‌های مجتمع شناسایی گردید به منظور دستیابی به محصولی تجاری با ارزش افزوده بالا این ترکیب با انجام اصلاحاتی در محدوده‌ی کربنی در مقیاس آزمایشگاهی تهیه گردیده و تولید آن در مقیاس نیمه صنعتی در دست اقدام می‌باشد.

حلال 502 (502 ICI-SOL)

حلال 502 یک برش با محدودهی 9 تا 13 اتم کربن و محتوای گوگرد بسیار پایین میباشد که از تقطير و سپس گوگردزدایی نفت سفید حاصل می.گردد. این محصول یکی از حلالهای پرکاربرد مورد استفاده در صنایع ،رنگ رزین و چسب می باشد.
در نتیجه مطالعات انجام شده در زمینه زنجیره ارزش نفت سفید و همچنین با در نظر گرفتن زیرساختهای موجود در شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران از جمله برخورداری از واحد تصفیه هیدروژنی نفت سفید (KHT) و وجود ظرفیت عملیاتی بالا در تولید برشهای هیدروکربنی تصفیه شده حلال 502 به عنوان یکی از محصولات ارزشمند قابل استحصال از نفت سفید شناسایی گردیده است در حال حاضر توان و ظرفیت تولید این محصول مطابق با استانداردهای بین المللی در مقیاس صنعتی در مجتمع موجود می‌باشد.

حلال 503 (503 ICI-SOL)

حلال 503 مخلوطی از ترکیبات هیدروکربنی در محدوده ی 10 تا 15 اتم کربن میباشد که از تقطیر نفت سفید تولید میشود این ترکیب به عنوان رقیق کننده در انواع لاک تولید مرکب چاپ و
همچنین به عنوان حلال در صنایع رنگ و رزین و غیره استفاده میشود. در راستای مطالعات انجام شده توسط واحد پژوهش و نوآوری شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران به منظور شناسایی محصولات قابل استحصال از برشهای موجود در مجتمع، حلال 503 به عنوان یک حلال پرکاربرد در صنایع مختلف و دارای تقاضا از سمت بازار شناسایی شد. در حال حاضر زیرساخت لازم برای تولید این محصول مطابق با استانداردهای بین المللی در مقیاس صنعتی و عرضه آن به بازار وجود دارد.

جهت دانلود فایل، لطفا اطلاعات زیر را تکمیل نمایید.

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد